valitusvirsi

On ollut niin kiire, että en ole ehtinyt edes ajatella. Somnium, maratonkonsertti koululla, koulu, viulu, laulu, kaikki. Joka päivä väsyttää enemmän kuin eilen, mutta en saa siltikään nukuttua. Olisi nyt edes joulukuu, että voisin juoda glögiä ja odottaa joulua. Mutta ei. Kuukausista kamalin, marraskuu.
   Kohta on koeviikko, Somniumin radioitava adventtikonsertti, kolmas jakso (seitsemän kurssia ensimmäistä kertaa elämässäni...) ja pimein aika vuodesta. Jotenkin ontto olo. Vaikka kaikki onkin ihan hyvin.

Ahdistaa saamattomuuteni kaikessa. Pitäisi vain aloittaa. Kyllä se sitten sujuisi. Kamerakin on jäänyt hyllylle, koska olen saamaton. Tuntematon sotilas on aloittamatta, koska olen saamaton. Matikan tehtäviä ei ole tehtynä, koska olen saamaton. Kaikkeen sama vastaus.
   Ahdistaa myös se, että olen kehittänyt susta ylitsepääsemättömän ongelman. Ei kaiken pitäisi olla näin vaikeaa. Onko mun pakko kääntää katse pois? Onko mun pakko leikkiä, että ei me tunneta? Onko mun pakko tehdä kaikki mahdottomaksi? Ja onko sun pakko olla niin etäinen?
   Hienosti käytän retorisia keinoja vakuuttaakseni teidät, eikö totta? Ihan naurattaa.

Huomenna on taas maanantaitakin pahempi päivä. Ehkä selviän kahvilla, paksulla kaulahuivilla, buranalla ja tupakalla. Toivottavasti ainakin.
  Vielä lopuksi ilmoitan, etten aio ottaa tästä stressiä kaiken muun ohelle, joten tahti hidastuu entisestään. Olkaa kärsivällisiä.

14 comments:

  1. Anonymous9:24 pm

    tällaista tää syksy on vähän kaikilla :( koita jaksaa hei!<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. no niinhän tää juu taitaa olla, mutta ei kuuluisi olla! :-( kiitos, yritän! :-)

      Delete
  2. Anonymous11:16 am

    mul on ihana samanlainen fiilis!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah aika koominen kirjotusvirhe :-D mutta kurjaa, yritä jaksaa! :-(

      Delete
  3. mitämerkkiä poltatkaan :---)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pall mallia yleensä.

      Delete
  4. ihanan rehellistä tekstiä! tsemppiä maria ihan hulluna ♥

    ps voi glögiä juua jo marraskuussa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos ihanuus! ♥ ja joo tietysti voi, mutta en haluu kyllästyä siihen ennen joulua!! ja mulla on tapana kyllästyä tommosiin juttuihin aika nopeesti niin säästelen sitä iloa joulukuulle!

      Delete
  5. mullaki väsyttää.. tänään esimerkiks nukahin bussiin, eikä ollu ees eka kerta :-D onneks unet ei kestäny pitkään ja tajusin nousta pois omalla pysäkillä..
    mut koita hei ajatella positiivisesti; kyllähä sen joulun fiilistelyn voi alottaa vaikka heti tältä istumalta, jos se vaan saa piristymään :-) tähän vuodenaikaan niitä piristysruiskeita ku tarvitaan! jaksuja!♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo toi bussissa nukahtelu on niin arkipäivää... pahinta on kyllä se, kun ajaa ihan kunnolla pysäkin ohi... :-D kiitos ja jaksamisia sullekin! ♥

      Delete
  6. Anonymous5:30 pm

    äääh voin vaan samaistua niin hyvin tohon sun ja herra x:n tilanteeseen. mulla on samanlainen ongelma, että teen aina etäisyydelläni asiat vaikeammiksi, vaikka en ite sitä todellakan haluaisi. se vaan menee niin, vaikka haluan käyttäytyä toisin. jos haluan lähentyä sitä erästä, niin jotenkin mä vaan ajaudun siitä kauemmaksi. useimmilla se menee nniin, että jos jostain tykkää niin sitten kokoajan hakeutuu sen lähelle ja koittaa tehdä vaikutusta ym, mutta musta tuntuu että mulla menee välillä juuri toisin päin... oon tuskastellut nyt samanlaisessa tilanteessa erään henkilön kanssa monta kuukautta, haluaisin antaa sille itestäni jotain merkkejä, mutta se ei vaan etene mihinkään kun mä valun koko ajan pois päin. en tiedä mikä avuksi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi miten tutulta kuulostaakaan! en ymmärrä, miksi käyttäydyn näin... mutta helpottavaa kuulla, etten oo ainoa, joka kehittää itselleen tällasia ongelmia! :-D

      Delete
  7. Anonymous3:38 pm

    AHHH kuuulosti niin tutulta!! ja minäpä luulin olevani ainoa jonka pää hajoaa saamattomuuteen jaatkuvaan stressiin ja sen 100000000000 stressi kertoimeen, jonka syynä on saamattomuus. Kiitos vertaistuesta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi höh, jaksamisia kovasti!! kyllä se loma kohta koittaa! :--)

      Delete