ahdistus ahdistuksesta?

IMG_3670_1IMG_3718_1IMG_3689_1IMG_3621_1IMG_3709_1IMG_3702_1
Walk off the Earth - Somebody that I Used to Know (Gotye Cover)

Jos mun pitäisi kuvata elämääni tällä hetkellä yhdellä sanalla, se olisi ehdottomasti kiire. Tänään on ensimmäinen päivä hetkeen, kun ei ole tarvinnut juosta pää kolmantena jalkana paikasta toiseen, huomenna tosin jatkuu taas... Kohta on koeviikko ja mä olen pudonnut kärryiltä kaikilta kursseilta - ja tällä kertaa oikeasti. Edellisinä koeviikkoina oon selvinnyt toinen toistaan ihmeellisimmillä tavoilla kaikkein epätoivoisimmistakin tilanteista, mutta nyt oon kyllä niin luovuttanut matikan ja kemian suhteen...

Tajusin tänään, että olen muuttunut tänä vuonna entistäkin pessimistisemmäksi ihmiseksi. Valitan jokaisesta asiasta ja odotan aina kaiken menevän pieleen. En todellakaan tiedä, miten tässä on näin käynyt... Nyt olisi sitten edessä kunnostautumista tässä(kin) asiassa.

Kesäaikaan siirtyminen aiheutti mun unettomuuteen vielä pahemman käänteen. En oo nukkunut nyt kuukauteen kunnolla ja parin viime viikon aikana tilanne on riistäytynyt ihan kokonaan käsistä. Viime yönä nukuinkin sitten huimat kaksi tuntia. Tällaista on ollut viimeksi kasilla, joten mua alkaa oikeesti vähän huolestuttaa mistä tää kaikki johtuu...

Eniten maailmassa toivoisin nyt, että ei tarvitsisi tehdä mitään. Ja ehkä myös vähän sitä, että oppisin sietämään ulkonäköäni. Miten epävarmaksi voikaan ihminen tuntea itsensä hiukset kiinni?

Valivali.

32 comments:

  1. Sulle nuttura sopii iha liia hyvi! :) Oot muutenkin niin kaunis, ettei sun tollasesta tartte murehtia! Toivottavasti kuiteski helpottaa toi kiire ja ehdit levätä. :) Voimia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos ihana! :--) ootan että koeviikko alkaa niin sit ehkä vähän helpottaa (tosin pitäis lukea niihin kokeisiin, mutta se on sit sen ajan murhe :-D)...

      Delete
  2. Samppeli5:46 pm

    Varmaa mun yltiö-positiiviset sähköpostit levittää semmosta ilosanomaa välillä et huhhuh :--D mäki voisin yrittää keskittyy positiivisempii asioihin, kunnostaudutaanko yhessä? Toivottavasti tän päivänen sai sulle hymyn huulille, mulle ainakin sai. Mistähän vetäsin ne aiheet tällä kertaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah no ehdottomasti! :--D tänään ainakin nauratti, kun luin sun isän angry birds -riippuvuudesta, kummitädin kosinnasta ja sähköposteilu-sanasta! :-D voidaan joo kunnostautua yhdessä - heti kun mä saan nukuttua....

      Delete
  3. joo'o, se tunne kun on kiire ja pitäis ehtiä tehdä vielä sata ja yks asiaa - kuulostaa siis tutulta<3 hmm älä murehdi ulkonäköäs, oot hurjan söpö ja sulle passaa tosi hyvin tuo nuttura! :-) mä oon kunnostautunu nyt sen verran, että tajusin alkaa kommentoimaan tällä google tilillä kun kerran semmosen omistan :-D mistä aineista sä sitten tykkäät siellä lukiossa? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiire on niin kamalaa, etenkin kun tietää sen olevan itse aiheutettua! voi kiitos kamalasti! :--) ja mä tykkään äikästä, ruotsista (siis aineena, en sen opetuksesta, joten suoritan itsenäisesti), ussasta (opettajan takia) ja hissasta (aineena, en opetuksesta). ens jaksossa on psykaa (jota odotan!!) ja ens vuonna filsaa (jota odotan vielä enemmän!!) :-)

      Delete
  4. Anonymous6:28 pm

    sä olet ihan hirvittävän kaunis ja ihana tyttö, yritä päästä eroon tuosta "olen kamala"-ajattelustasi, koska meille oikeasti rumille tulee kamala olo :D tai ainakin mulle... mutta siis pointtini on kuitenkin, että usko itsees! sä oot kaunis, persoonallinen, lahjakas ja ihana! nyt vain hymyilet vähän ja et stressaa :) kohta on kesäkin, nyt hymyä elämään! :) jaksamisia<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi ihanuus, kiitos! :--) ja en usko, että oot "oikeasti ruma"!

      Delete
  5. inhoon kiirettä enemmän kun mitään.

    ReplyDelete
    Replies
    1. niin mäkin... hyi! :-(

      Delete
  6. Tuo nuttura sopii sulle tosi hyvin ! Oot muutenkin hirveen kaunis (:
    Kiire ja unettomuus on kauheeta, voimia sulle!

    ReplyDelete
  7. hei mitämitä tuo epävarmuus hiukset kiinni! sulle sopii just tosi hyvin kun ne on tommosella nutturalla, aina ihailen vaan miten kaunis oot :-) tsemppiä kiireisiin ja koeviikkoihin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. no ääh en mä tiiä! näytän kaljulta :----D mulla on aina inhottava olo, kun liikun hiukset kiinni ihmisten ilmoilla... mutta paljon kiitoksia! :-)

      Delete
  8. nyt hymyy huuleen ja yritä löytää positiivisiakin asioita (: oot oikein kaunis ja ihana ihminen, eihän aina voi olla hyvä mieli ja välillä on vaikee uskoo, mut tsemppii sinne c:

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos! :--) eiköhän tää tästä, jos saisin nukuttua... yliväsymys aiheuttaa tällasta mielialojen heittelyä mulle aina...

      Delete
    2. toivottavasti saisit mahollisimman pian, mut tää kesäaika sotki iha täysi .... :D:

      Delete
    3. no viime yö oli sentään jo parempi (tosin skippasin ekan tunnin, kun en yksinkertasesti herännyt mun herätyskelloon?!?!), ehkä tää tästä, ehkä tää tästä... ja toi kesäaika tosiaan sotkee, ihan luonnotonta herätä viideltä!! :-(

      Delete
  9. oot paras just sellasena ku oot beibi ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. niin säki ♥ ja kukas se sluibas TAAS matikan tunnin... :--D oisit päässy mukaan mun ja kaislan valituskerhoon, jos oisit saapunu paikalle! jäit siis paljosta paitsi :-D

      Delete
  10. oon myös itessäni nyt lukion alettua viime syksynä huomannu tällasta pessimistisyyden kasvua... oon yrittänyt ottaa niskasta kiinni, ja ite oon saanu vähän muutettua sitä paremmaksi ottamalla vähän enemmän rennosti, karsimalla joitakin menoja ja ajattelemalla muita asioita, kun niitä mitkä harmittaa! tiiän niin hyvin myöskin miltä toi stressi ja kiire tuntuu, joten tsemiä sulle! ota huomioon että yks jakso enää ja kesä tulee ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mulla on vaan sellanen pieni ongelma, että näitä menoja ei vaan pysty karsimaan... mutta sitten helpottaa heti kun saan taas normaalisti nukuttua (toivottavasti pian...)! ja tosiaan, i-h-a-n-a-a, että on enää yks jakso jäljellä!! vaikka toisaalta tosi haikeetakin :-D mutta siis kiitos vinkeistä! :-) ja on helpottavaa kuulla, että en oo ainoa pessimisti maailmassa... :-D

      Delete
  11. Toi biisi on __huikee__, ja muuttuu paremmaks kun kattoo videon ja tajuu sen jujun :D!

    ReplyDelete
    Replies
    1. totta! noi tekee ihan mahtavia covereita muutenkin! oon alkanu tykätä sellasistakin biiseistä, joita alkuperäsinä vihaan. noi vaan on niin käsittämättömän taitavia! :-D

      Delete
  12. Anonymous9:00 am

    no vähennä vaikka kursseja, jos koulu painaa päälle? elämä on just niin vaikeeta kun mitä siitä itelleen tekee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mä en tiennytkään, että 5 kurssia on liikaa... mutta se on hyvä, että sä olet perillä mun elämästäni :----)

      Delete
  13. voi maria miten me selvitään? mulla alkaa huomenna koeviikko ja arvaa oonko lukenu :------) viimetippa on muutenki mun paras ystävä, pitäis vielä uskonnon tenttitehtävät saaha valmiiksi huomiseksi ja maantiedon portfolio myös... oon kauhee valittaja!! ja ei elä mittään, näytät söpöltä nutturan kanssa! mulla on kyllä vähän sama juttu, en vaan voi laittaa hiuksia kiinni muuta ku kotona, ihan käsittämätön epävarmuus iskee jos pitää jossain ihmisten ilmoilla laittaa tukka kiinni... kummallista!

    tsemmpiä maria sulle tuitui oot ihana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi mä en tiedä!! mulla alkaa torstaina (no okei, eka koe on kyllä vasta perjantaina) ja mulla on huominen ja torstai kummatkin täynnä ohjelmaa, joten ainoa mahdollisuuteni lukea historiaa on tässä ja nyt. ja tässähän mä olen, en todellakaan ole alottanutkaan lukemista..... miten tässä nyt näin kävi! ja valivali tosiaan, miks on niin vaikeeta ees yrittää sanoa jotain vähän positiivisempaa, kaikki on pelkkää valitusta ja vittuilua!
      tsemppiä sullekin ihanuus! ♥ kohta on uusi jakso, joka tarkottaa sitä, että voi rauhassa taas olla kuukauden tekemättä mitään ennen kuin maailman pahin stressi iskee :-D

      Delete
  14. joskus se valittaminen on iha hyväki juttu.. ja joo unettomuus on jotenki tuttu juttu täälläki päässä. toivottavasti se menis sulla pian ohi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no ei se kyllä mun mielestä ole, koska mua itseäni ärsyttää suunnattomasti, jos joku vain valittaa koko ajan ja nykyään oon ite just sellanen! toivon tosiaan, että menee ohi (oon just menossa nukkumaan, TULE UNI, TULE!) ja jos siis sullakin on sitä nyt niin toivottavasti sullakin! :-)

      Delete
    2. joo sitä vähä tuppaa olee, mut nyt se ehk alkaa vihdoin parantuu :) ja nii siis sil valittamisel tarkotin sitä et on ihan hyvä jos joskus avautuu jollekkin ettei kaikkee tarvii yksin kantaa, mut kyl se sit alkaa ärsyttää jos sitä tekee kokoajan.

      Delete
    3. no hyvä, jos on alkanu parantua! :-) ja joo tosiaan oon samaa mieltä, että siis on ihan hyvä avautuu jollekin joskus, mutta en tarkottanukaan valittamisella sitä :-)

      Delete