VUOSI 2011

kuukausi1

Opettelin käyttämään ensimmäistä järjestelmäkameraani, jonka olin juuri hankkinut. Leikkasin otsatukan. Stressasin koulusta ja yhteishausta. Ja etenkin Sibiksen pääsykokeista. Oli paljon lunta. Olin paljon epävarmempi ja hauraampi kuin nykyään, vaikka olen kumpaakin edelleen.

kuukausi2

Olin entistäkin väsyneempi ja stressaantuneempi. Yhteishaku lähestyi ja sitten alkoi. Täytin 16. Olin hiihtoloman töissä postissa. Löysin itsestäni uusia puolia. Aloin kyllästyä lumeen. Ikävöin kesää.

kuukausi3

Tein yhteishaun. Stressasin koulusta. Tapasin Melinan ensimmäistä kertaa. Sadan lukijan raja meni rikki. Olin koukussa TVD:iin. Vietettiin Janikan yllätyssynttäreitä. Katsoin paljon leffoja. Olin yliväsynyt ja siksi mielialakin laahasi usein matalalla.

kuukausi4

Kevät tuli! Vaalensin hiukset. Soitin tavallista enemmän viulua. Odotin peruskoulun päättymistä ja kesälomaa. Vietin vappua jännittävissä merkeissä. Suoritin musiikin teoriat loppuun!

kuukausi5

Kävin Sibiksen pääsykokeissa. Vaalensin hiuksiani ja lopulta niistä tuli keltaiset (vaikka ne oli rumat, tykkäsin niistä koko kesän). Sain Kånkenin. Olin aina vain valmiimpi kesälomalle. Olin onnellisempi kuin koko talvena.

kuukausi6

Olin onnellinen. Peruskoulu loppui ja ka:ksi jäi 9,0! Markus täytti 18! Ostin 50mm objektiivin. Käytiin äidin, Markuksen ja Annan kanssa Ruotsissa. Itkin ensimmäistä kertaa onnesta, kun pääsin Sibikseen! Oltiin äidin ja Annan kanssa viikko Kreikassa. Aloitin työt postissa. Kaaduin pahasti. Ihastuin. Ostin Ruissin lipun!

kuukausi7

Töitä, töitä, töitä, töitä (tähän kiteytyy oikeesti aika helvetin tarkasti koko kuukausi). Vietin kolme käsittämättömän ihanaa päivää Ruisrockissa! Tehtiin onnistunut reissu Camin mökille muutaman vanhan luokkalaisen kanssa. Olin viikonloppuisin onnellinen, viikoilla kaikkea muuta.

kuukausi8

Työt loppui! Värjäsin hiukset ruskeiksi. Vietin ihanan päivän Apan kanssa. Kävin yksin leffassa. Vietin loman viimeiset päivät erakossa Granissa aluksi Sandralla ja sitten Jennalla. Koulut alkoi ja jouduin Markuksen takia ankaran nasutuksen uhriksi. Pääsin Kamiksen pääsykokeissa jatkoon. Tää blogi täytti vuoden.

kuukausi9

Pääsin Kamikseen. Värjäsin hiukset ja niistä tuli kamalan tummat ja liilahtavan punaiset. Olin The Wombatsin keikalla Sandran kanssa! Yitin opiskella ekalle koeviikolle, mutta en osaa opiskella. Aloin taas polttaa säännöllisesti.

kuukausi10

Kävin New Yorkissa ja rakastuin!! Oltiin Kamiksen kanssa kuoroleirillä Porvoossa. Ilahduin koulumenestyksestäni. Asuin viikon yksin. Musta tuli ginger. Lopetin säännöllisen polttamisen.

kuukausi11

Toivoin lunta. Ostin Macbook Pron. Sairastin keuhkoputkentulehduksen ja korvatulehduksen yhtä aikaa. Oli Maraton-konsertti ja Gloria. Valitin paljon. Kävin kattomassa Homo!:n kaks kertaa.

kuukausi12

Oli ykkösristeily. Sain tiedon, että pääsen Sveitsiin kuoromatkalle. Toivoin lunta. Oltiin Kamiksen kanssa Plan-gaalan kuvauksissa. Olin entistäkin yllättyneempi koulumenestyksestäni. Käytiin Kamiksen kanssa laulamassa eduskunnassa ja naistenklinikalla. Olin jouluna kipeä.

29 comments:

  1. Anonymous8:59 pm

    ihana postaus! <3 ja tän tekemises on varmaa menny kauan! miten voit? :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:03 pm

    vähän oot muuttunu vuoden aikana :O

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:35 pm

    Ihana postaus!Oolet niin ihana ja täällä on aina niin kivoja kuvia. :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:47 pm

    ompas meitä anoja paljon:D mut susta on tosi vaikee uskoo et polttaisit säännöllisesti:O mut oot ihana<3

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:56 pm

    millä ohj muookkkaat

    ReplyDelete
  6. Samppeli10:01 pm

    Voii oonki odotellu koska tervehdyt tarpeeks postaamaa jotain ja tää oli kyl päivän kruunaus! Kauhee vaiva varmaa tämmöses ollu, mä en ees muista viime tammikuust paljoo mitään :--D tykkään muute ihan hirmusesti noista tummemmista hiuksista sulla, taino sulle taitaa sopia kyllä ihan kaikki sävyt ja värit. Lucky you! <3

    ReplyDelete
  7. ANONYYMI
    kiitoksia! ♥ no menihän tässä joo pari tuntia... :-D voin jo aika hyvin! tänään kävin jo alennusmyynneissä mut oli vähän heikko olo edelleen...

    ANONYMOUS
    totta! mutta vielä enemmän taidoin muuttua vuoden 2010 aikana :-D

    ANONYMOUS
    voi kiitos! :--)

    ANONYMOUS
    hahah niinpä teitä näyttää olevan! :-D ja siis jos luit lokakuun kuvauksen niin lopetin sen säännöllisen polttamisen :-) mutta oon mä yhteensä varmaan 2 vuotta polttanu säännöllisesti. kiitos! ♥

    ANONYMOUS
    nyt oon tän macin ostamisen jälkeen muokkaillu joko sillä iPhoton kuvanmuokkaustyökalulla, gimpillä tai pixrl-o-maticilla tai mikä onkaan :-D ennen käytin photofiltreä ja photoscapea, mut niitä ei kumpaakaan saa macille...

    SAMPPELI
    vooi hih kiitos ihana! :--) ♥ ja joo mun piti kyl selata joka kuukauden kohalla blogista, että mitä on tapahtunu... :---D mäkin kyl tykkäsin noista ruskeista. tai no tykkään kyl kaikista hiuksista mitä mul on ollu paitsi mustista (sillon kyl tykkäsin ku ne oli mut nyt tajuun miten hirveeltä näytin :-D).

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:13 pm

    Sun blogi on nii ihana ja oon enemmän kuin miellläni seuraillu tätä! Itekkin kirjottelisin blogiin, jos ois joku joka vois kuvata mua. :)

    ReplyDelete
  9. täää oli ihana postaus jälleen, oot ihanan aito ihminen ! :)

    ReplyDelete
  10. Ei apuuva toi elokuun autokuva <3 Mä nii rakastuin siihe .D Ja meijä pitää ottaa kiva pvä uusiks vaik joskus ku tulee kivat kevätsäät, ei toi aikasin tuleva pimeys ym. kauheesti houkuttele... Mennää ottaa uus autokuva!

    ReplyDelete
  11. Anonymous11:25 pm

    Hei, esittele sun joululahjat! KUVIA!

    ReplyDelete
  12. ANONYMOUS
    paljon kiitoksia hih! :--)

    EMILIA
    voi kiitos!! :---)

    APA
    tsihih :-D ♥ ja joo niin tosiaan pitää!! ja muakaan ei tosin oikeen toi tän hetkinen sää houkuttele...

    ANONYMOUS
    esittelen kyllä kunhan ehdin, menee varmaan ens viikolle kylläkin.

    ReplyDelete
  13. vvau oot mahtava!

    ReplyDelete
  14. Anonymous9:51 am

    äää ajattelin tässä joskus, että ootpa sä maria muuttunu, oot ku eri ihminen - mutta ehkä se ei olekaan huono asia. vaikutat niin ihanalta, tekis vaan mieli halata sua :--) t. yks, joka tykkää blogistas ihan hurrrjan paljon & pyrkii myös kommentoimaan milloin formin, milloin tän blogin puolella!

    ReplyDelete
  15. Anonymous1:11 pm

    ihana postaus! :)

    ReplyDelete
  16. Onneksi lopetit polttamisen! (sori sivuhuomio)

    mutta tosi kiva postaus, kivoja kuvia c:

    ReplyDelete
  17. RITA
    apua, kiitos! :---)

    ANONYMOUS
    muuttuminen mun kohdalla ei tosiaankaan oo ollu huono asia! :-) ja hitsi oot ihana, kiitos! ♥

    ANONYMOUS
    kiitsa! :-)

    NINJA
    no kyllä mä vielä satunnaisesti poltan, mutta oon samaa mieltä, että onneksi lopetin säännöllisen polttamisen! ja kiitos paljon! :-)

    ReplyDelete
  18. minni1:58 pm

    Sulle sopii ihan älyttömän hyvin otsis, laitatko vielä joskus takasin?? :)

    ReplyDelete
  19. MINNI
    kiitoksia! :-) en oo ajatellu ku en tuntenu oloani kotosaks sen kanssa...

    ReplyDelete
  20. Toosi kiva postaus ja ihanii kuvia! :>

    http://tilda-plan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. TILDA
    kiitoksii! :--)

    ReplyDelete
  22. ihana postaus mariaa! :))

    ReplyDelete
  23. PAULA
    tackar! :--)

    ReplyDelete
  24. sä oot muuttunu vuodessa aika paljon :-O mut tää oli kiva postaus :-)

    ReplyDelete
  25. JENNA
    totta! mut vielä enemmän muutuin 2010 vuoden aikana :-D kiitoksia! :-)

    ReplyDelete
  26. Anonymous9:01 pm

    oot ihana, mut mun mielestä näytät jotenkin kauniimmalta noissa tammi-huhtikuussa otetuissa kuvissa ? :--) miksiköhä näin ?

    ReplyDelete
  27. ANONYMOUS
    no mielipiteitähän on monia, mutta vastausta en voi antaa, koska olen täysin eri mieltä :-D

    ReplyDelete
  28. Anonymous12:09 am

    tammikuun tukka siis väri lähinnä + muutenki, on ehottomasti paras. tumma tukka on musta jotenki sua. toi vaalee näyttää jotenki tunkkaselta, eikä sovi sun vaaleeseen ihoon! ja tummana paljon parempi kuntosemman näkönen..

    mutta oot tosi nätti ja rakastan tapaa miten kirjotat! :)

    ReplyDelete
  29. ANONYMOUS
    no totta kai se on parempi kuntosen näkönen kun se on paremmassa kunnossa :---D mutta siis oon täysin eri mieltä. olen luonnostaan ihan blondi ja uskon siihen, että lähellä omaa hiusväriä oleva väri sopii paremmin kuin vastakkainen :-) ja mun mielestä tää ginger on ehdottomasti mua, ruskea ei oikeestaan ollenkaan.
    kiitoksia! :-)

    ReplyDelete