NEW YORK

IMG_0894IMG_0775IMG_0680IMG_0978IMG_0719IMG_0837IMG_0928IMG_0708IMG_0874IMG_0790IMG_0850IMG_0758IMG_0885IMG_0671IMG_0939IMG_0702IMG_0728

Nyt mä olen kotona, valitettavasti... Jätin mun sydämen Nyciin ja voisin palata seuraavalla lennolla takasin, jos se vaan olis mitenkään mahollista. Oikeesti en jaksa nyt yhtään Helsingin kolmea astetta verrattuna Nycin kahteenkymmeneenkaheksaan... Yhtenä päivänä oli tosiaan noin kuuma ja kahtena muunakin oli helle. Yhtenä päivänä sataa tihutti ja muut oli sellasia mukavan lämpimiä, että tarkeni ohuella villatakilla.

No mitäs mä nyt sitten tosta matkasta kertoisin... Alku oli katastrofi, koska jouduttiin tekemään välilasku Bangoriin bensan loppuessa ja meiän hotellivaraus ei ollu voimassa ku kuuteen ja lentokentällä ei ollu ollenkaan kenttää ni ei saatu yhteyttä ennen kuutta sinne hotellille ja kaikki meinas mennä pieleen... Mutta selvittiin siitä ihan hyvin ja päästiin hotelliin kaikesta huolimatta!

New York on ihana. Me käytettiin tosi paljon aikaa vaan kuljeskelemiseen ja eri paikkoihin tutustumiseen. Käveltiin yhtenä päivänä Brooklynin siltaa Brooklyniin ja vietettiin päivä siellä, yhtenä päivänä käytiin Central Parkissa, kahtena päivänä SoHossa ja sitten tietysti pyörittiin siinä ihan Times Squaren paikkeilla, jossa meiän hotellikin oli. Meiltä meni noin kaks minuuttia kävellä Times Squarelle - jos sitäkään. Että ihan kiva sijainti oli hotellilla!

Käytiin myös kattomassa Wicked-musikaali Broadwayn Gershwin teatterissa ja tykkäsin kyllä! Ihan mahtavia laulajia ja mieletön show, vaikka toi Wickedin tarina ei muhun niin suurta vaikutusta tehnykään. Sitten käytiin myös tietysti Metissä oopperassa kattomassa Sevillan parturi ja olihan se mieletön elämys, kun ne laulajat oli oikeesti alansa huippuja eikä suomalaisia keskinkertasia laulajia. Myös MoMassa ja Guggenheimissa tuli käytyä.

Shoppailu jäi yllättävän vähälle siihen nähden mitä olin olettanu. Mä en vaan keskittyny siihen ollenkaan niin paljon ku itse kaupungin ihastelemiseen. Ehkä ihan hyvä niin, koska nyt tuli ostettua oikeestaan pelkkiä maailman ihanimpia juttuja, joille tulee ihan satavarmasti käyttöä! Esittelen ostokset sitten erikseen, kunhan saan ne joskus vuoden päästä kuvattua jotenkin fiksusti... Näistä kuvista voi toki bongata jo jotain, mutta kunnolliset esittelyt on kyllä tulossa, no worries!

Starbucksissa tuli käytyä joka aamu ja muutenkin ihanaa ruokaa tuli syötyä. Haluan takaisin. Mua ahdistaa olla taas Helsingissä, vaikka mä edelleen vannonkin ikuista rakkautta Suomea ja etenkin Helsinkiä kohtaan. Tää vaan tuntuu nyt niin pieneltä, etenkin kun istun täällä meiän idyllisellä puutaloalueella, joka näyttää maaseudulta... Pientä eroa niihin pilvenpiirtäjin.

Näitä kuvia tulee varmaan vielä ainakin kahen postauksen verran (toisen ajattelin pyhittää mustavalkokuville), mutta en välttämättä enää tälleen samalla tavalla kirjota tosta matkasta, joten jos jotain jäi mietityttämään ni kysykää ihmeessä!

25 comments:

  1. ihan sairaan upeita kuvia nyt oon entistäkin kateellisempi!

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:25 pm

    nojoooo tosi reilua!! :( ihania kuvia aaaa haluun tonne!!

    ReplyDelete
  3. oi vitsi, tosi upeita kuvia! epäreiluu, mäki haluun tonne :<

    ReplyDelete
  4. ääääää, oonko ees hieman kateellinen, wauuuuuuu :---)

    ReplyDelete
  5. vautsi ! kyllä tuli oikeen kylmät väreet kun kattos noita pilvenpiirtäjiä.. näkispä noi omin silmin ! ehkä vielä jokupäivä ;-)

    ReplyDelete
  6. ROOSA
    voi kiitos!! :--) ja mulle tuli nyt kauheen huono omatunto ku kaikki on ihan kateellisia :-D

    ANONYMOUS
    kiitti! :--) ja kannattaa oikeesti mennä jos vaan mitään mahiksia!

    JENNA
    kiitsa!! :-) etköhän sä vielä joskus pääse!! en mäkään ois uskonu et oikeesti pääsen, mut ahkera säästäminen kannatti!

    LARISSA
    kiittikiitti!! :---)

    HANSU
    hihii olin mäkin kateellinen kaikille tuolla käyneille ennen tätä matkaa! :-)

    MARIA
    voi kiitos! :--)

    ReplyDelete
  7. TARU
    no siitä vaan säästämään rahaa ni kyllä vielä joku päivä!! on oikeesti sen arvosta :-)

    ReplyDelete
  8. wauuuu ihan mielettömiä kuvia!
    mun haaveina olis päästä joskus asumaan tonne :))
    paljon teillä meni rahaa lentoihin ja hotelliin, jos sää kysyä :)

    ReplyDelete
  9. ROSA
    voi kiitti! :--) ja oishan se joo ihan kiva... ainaki silleen vuodeks tai kaheks, en mä pysyvästi ehkä haluis ku kuitenki suku on suomessa...
    mä siis tosiaan maksoin ite lentoni ja hotellini, mutta en silti tiedä paljonko oon niistä maksanu... :---D hups! hotelli tais olla mun osalta n. 950$ ja lennoista en oikeesti muista ku siitä on niin kauan ku maksoin ne! :-D mut arvioisin ehkä jotain n. 800$ tms.

    ReplyDelete
  10. WOUUUUU mitä kuvia! + oon vaan entistä kateellisempi... hmphm :D

    ReplyDelete
  11. Aaaaa kui siistii! Lisää kuvia odotellessa.....;-)

    ReplyDelete
  12. Anonymous3:43 pm

    paljon sä siis euroissa maksoit? :D
    ja aivan upeita kuvia nää!

    ReplyDelete
  13. SARA
    hihi kiitos! :--) ja älä ole kateellinen, kyllä säki vielä varmaan joskus tonne pääset!!

    HENNA
    hihi niinpä! ja kyllä niitä juu vielä jonkun verran tulee, tässä tosin tais olla parhaat :-D

    ANONYMOUS
    no jos nyt oletetaan että hotelli oli 950$ ja lennot 800$ ni se on n. 1320€. veikkaisin että jotain ton ja 1500€ väliltä koska noiden lisäks maksoin mun ruuista 100€ äidille ja musikaalilipusta kai jotain 30€ :-D

    ReplyDelete
  14. Ihania ihania ihania kuvia, tulee aina kauhee matkakuume ku kattelee kaikkien jenkeissä käyneiden nyc postauksia :--D

    ReplyDelete
  15. oivoi tiedän niin tuon tunteen kun itse palasin nykistä! oon nyt tän neljä kuukautta tulosta vaan itkeny takas sinne koska maailman ihanin paikka :--) nää kuvat on tosi kivoja!

    ReplyDelete
  16. Anonymous5:37 pm

    hä eiks vanhemmat maksa yleensä matkat vai oonko iha vääräs? :----DDDDDD

    ReplyDelete
  17. KATRI
    voi kiitti! :--) ja niin mulleki tulee, nyt ehkä vielä enemmän ku ennen tuolla käymistä! :-D

    ELLA
    eli siis tälle ikävälle ei näy loppua vielä ainakaan neljään kuukauteen, kiva... :---D no mut on kyllä ihanin paikka ikinä! ja kiitän :--)

    ANONYMOUS
    riippuu ihan tilanteesta varmaan. et tiedä tän matkan pitkään (yli vuoden) kestänyttä tarinaa enkä jaksa sitä selittää, joten et voi ymmärtää, joten olet tällä kertaa ihan väärässä :-D

    ReplyDelete
  18. Nyt alko itekki tekee mieli taas isompaan kaupunkiin... Nää kuvat on ihan mahtavia ja mäki haluun päästä joku päivä nyciin.. (ja lontoosee uudellee) Isoja kaupunkeja tulee vähän ikävä tällaisessa pienessä suomessa :-DD

    mut joo ihana postaus ja kiva kun laitat lisää kuvii :))

    ReplyDelete
  19. joo moro....... en sano mitää :DD
    jo ekassa kuvassa iski ihan jumalaton kateus!!!!! kukaan bloggaaja ikinä ei oo kuvannut nyciä niinkun sä :)

    ReplyDelete
  20. niin ihania kuvia!

    kiinnostais tietää et paljonko teillä makso lennot ja hotelli? :3

    ReplyDelete
  21. PAULA
    voi kiitti! :--) ja oi lontoo! sinne mä haluun seuraavaks ku en oo koskaan käyny. täytyypä alottaa säästäminen n-y-t nyt! :-D

    SARA
    hahaha voi ihana! :-D kiitos hei hirmusesti, mutta eiköhän joku kuitenki oo! ;-)

    KIIA666
    kiitos paljon! :--) ja tosiaan hotelli oli yhteensä meiltä kahelta 1900$ eli mä maksoin siitä 950$ ja lentoja en muista mut arvioin tuolla ylempänä jo, että mun lennot tais olla suunnilleen 800$, mutta en tosta nyt oo ihan varma ku maksoin ne jo joskus heinäkuussa :-D

    ReplyDelete
  22. kaikki ne jotka ei oo käyny nykissä aina sanoo, et pyhpah, joku new york, niin massaa! :D ja sit aina ku joku käy siellä ni tulee: oli sen arvosta! eli pitäis munkin varmaan harkita kohta nykin matkaa :D mut oli varmaan siistii, kai muistit tuoda mulle tuliaisii ;) :DDD

    ReplyDelete
  23. AINO
    no suosittelen kyl oikeesti!! ja joo tottakai ;--D olin oikeestaan niin hirvee, että toin vaan markukselle enkä kellekään kaverille :-D hups

    ReplyDelete